További jegyzetek itt!

Nem fizetett eszközök

1. Nem fizetett eszköz fajtái


1. Nem fizetett eszköz fajtái


„írni kell egy dógozatot a márkák világából — mert a kérdések így korlátoznak…”
— nem szabad plagizálni…
— tudományos dolgozatok kritériumrendszere — idézetek, hivatkozások, lábjegyzetek…
— senki se kíváncsi a véleményünkre… ☹
— a lehet-e típusú kérdések korlátozzák a fantáziát. Lehet, hogy nem, és lehet, hogy kötelező… so, stfu ;-)
— január utolsó előtti hete jegybeírás, ergó előtte két héttel…
 jan 22 10⁰⁰ jegybeírás…
 ⇒ beadás január 8.
 dec 13 csüt 10⁰⁰ → előtte két hétel be kéne adni…
 
 kinyomtatva Marketing Intézet Titkárságára (MIT)

Vélemény a magyar politikai kommunikációról a szlovák-magyar események kapcsán
… mit kárhoztassunk, a pol. komunikációt? → politika kérdéskritikája
 magyar kommunikáció talán nem a legmegfelelőbb: a baloldali kormány ne feltétlenül szimpatizáljon a nácizmust hirdető „szurkolókkal”
 ehhez képest kedélyesen lefasisztázzuk egymást

 ne ők legyenek kedvesebbek a mi nácijainkkal, inkább sajnáljuk, ígérjük, többet nem fordul elő…


Nem fizetett eszköz fajtái

— multiplikátorokon át…: újságírók…
 közvetett kommunikáció, médiában való nem fizetett jelenlét
 az én kontrollom csorbul…
 → a kontrollt kell a marketingkommunikáció során maximalizálni…

 ⇒ a csatornát esetleg kontrollálhatom…
 mediatizált,
 nem mediatizált
— közvetlen kommunikáció


a nem fizetett eszközhasználatnál a kontrollt a (márka)tartalmi szempontok érvényesítésén keresztül lehet maximalizálni…
különösen a multiplikátorokbnál van így…
⇒ szigorú, kevés üzenet… ha csak egy üzenetem van, akkor a multiplikátor sem tud az én egy darabomtól eltérő üzenetet megjeleníteni.


→ nem fizetett eszköz akkor, ha 1 üzenetem van…
a másik, hogy a hitelesség növekszik

→ hangerőt vagy hitelességet növelek… egyik növelésével csökken a másik
ha csökkentem a hangerőt → közvetett eszközök… ⇒
 - nem sokféle üzenet…
 - ha közlődik az üzenet, akkor hiteles, mert még az újságíró szerint is newsworthy


ha csak multiplikátort veszünk igénybe… azokat gyűjtjük össze:
⇒ konferencia, party, vásár, esemény


víruskommunikáció:
 multiplikátor: egyvalaki ír sok embernek…
 vírus: fertőz: mindig csak egy embernek adja tovább… az a jó vírus, ami minden továbbterjedéskor egy új multiplikátort csinál…
 hangerő halkkul…
 hitelesség nő……… a 3-4. továbbadás után a leghitelesebb…

Voice Of Mouth: VOM: elmondom minél több embernek…: itt a hangerő és a hitelesség is nő…

gerilla: nem szabályozott eszközt használunk → botránykommunikáció
 Elektroworld DVD-lejátszót ad 1 Ft-ért… éjféltől lehet sorbanállni, 6-kor nyitás…
 rendőröket odarendelték… kordon, stb…
 nomeg a tv-ket… hadd mutassák őket…
 ⇒ végigsöpörtek a bolton…
 mi volt az üzenet? „az Elektroworld olcsó”

 bezzeg a MediaMarkt: „ich bin doch nicht blöd” — ide nem kell odaállni éjfélkor, ez anélkül is óccsó

 vagy: elsőre nem látjuk, hogy reklám…

free media: olyat csinálok, ahol ingyen kapok médiafelületet…
 pl. pol. kampányok: sajtótájékoztató… odaviszek mögém egy óriásplakátot…
 pl.: SZDSZ: „Lop Stop” táblával odamentek minden sajtótájékoztatóra…

 csinálok valamit, ami rákerül a HVG, Figyelő, Heti Válasz címlapjára… amit meg かiplakátolnak a városban…


flashmob: nem ilyen. mert az atótl hiteles, hogy az az üzenete, hogy nem akar semmit…
⇒ ha valaki ilyet használna, valszeg többet ártana…:
 nem jutna tovább a szubkultból, szubkulton belül viszont ciki.