További jegyzetek itt!

Vizuális architektúra — Budapest Fürdő

1. Vizuális architektúra felépítése

2. Fördő-tények

3. Motívum


1. Vizuális architektúra felépítése

2. Fördő-tények

3. Motívum


„az a szomorú eset történt, hoyg a mára kirendelt eőadó eléggé elítélhető módon megbetegedett. Ezért én foogk beszélni, de nem két és fél órán át, mert azt még én is ㄩnom…”

Place bradning… Botswana… Új Zéland… Incredible India…
Magyarország: nincs márkája, vagy annyi ahányan ismerik… cserébe nem fogllakoizk vele tudatosan…. ami meg talán inkább nem is baj…
ha nem teszünk impressziót, akkor a spontán érlezőlrből építik fel vminek az identitását… No ez Magyarországnak rossz ;-)

a pirosfehérzöld márkát a fogyasztó nem tudja befogadni, ez inkább kizárja a befogadót… én mesélek magamről, de ez a történet nem lesz a tied, nem fogod továbbadni sajátodként…


vizuális architektúra…

márka térképe: megrajzoljuk, applikáljuk…
milyen vlágot szeretne, mit szeretnek hzzáadni a cilághoz,
kult. attribótumoon keresztül (misszió, vízió) ( érintettek kijelölése, közösséggé formálása… szimbólumok, эelek, rítusok)

catch a falling star: takehomeizálódik a fogyasztás… → csak akció a kommunikációs eszköz… ⇒ a Stella Artoisnak ez nemjó, mert nemcsak szétrombolja a márkapozícióját, hanem azt is mondja, hogy eddig hazudott a minőségéről…

Kék öltöny sose akciós, mert azt a bankárok szoktak venni…

közös cél, remény, kultúra, értékek, normák-szabályok, hiedelmek, múlt, szokások, tevékenységek… → közösség… ha közös jelentésük van…
rítusok → közösségformáló, többieket kizáró, időben folyamatossá tesz…
 pl. hárompuszi, koccintás, pacsi, csapatkiáltás…
 márkáknál: pl. a GAP elsőként magáraírja naagy betűkkel önmagát… autókon a felirat… windows hangja bekapcsoláskot…


Vizuális architektúra felépítése

Budapest Fürdő márkája…
„Budapest Fürdői és Hévizei Zrt”

1. fogalmazzik meg, miről szól a márka…

esszencia: „a budapestiek lételeme”
a kultőra amibe bele lehet lépni, hogy ez mindennap fogyasztott. a rutin része, ami egészsges, megfizethető…

személyiség: megbízható, egészséges, ismerős, varázslatos

értékek: egyszerű, hizzáflrhatő, valőságos, ényeztető, divatos

márkaelőny: mindennapi rutin egészséges, megfuzethető, pihentető része

Budapestieknek legyen ez olyan, mint londoniaknak a tea…

Fördő-tények

le kell fordítani? bath, spa… ?

neeeṁ. egyedi, és csak magyarul jelent valamit…
„do you have a fürdő nearby?”
… a spa is egy belga városról kapta a nevét…

fürdő
→ dinamizmus: nem a agányis, garmóniát kereső, elvonuló… fontos a társaság…
lehet sakkozni, melegvízben lenni… az úszás, az nem fördőzés…
itt volt a cocializmusban, '60-as években…

Motívum

rítus, szimbolikus jel… jó esetnem ,otívumből táplálkozik, ami meg tudja fogni a dolog lényegét…
a hullámot mindneki érti… sajnos hagyománya is van… de át lehet fogalmazni, hogy őj tartalma is legyen…

egyszerű: szinusz:)


megbízható: hullám és víz… |~|

ismerős: bele is írjuk

fürdő: csak Budapesten van ilyen:
 - strand: máshol nincs belvárosi beach élmény 120 hektáron… nincs
 - gyógyfürdő: épített környezet, napi gyógyító fürdőélmény
 - legtöbbféle gyógyvíz itt van… 16féle balneológiailag elismert víz… a következő város, ahol egynél több van, ott kettő van☺

általános megfogalmaazás…
napocska (sárga), vízcsepp (cián), + (gyógyítás)(sötétkék)

aláírjuk, hogy budapesz fürdő…
…melléírhatjuk a strand nevét is…

vállalti jel… (vízen növő hullám)

azonosító jel (melyikféle)

fürdő jel: mellé is van írva… vezető fürdőnél félkövér…

komolyabb: a kindulópontra még egy hullám rárajzolása…
játékosabb: buborékokat bele!

piktogramm → lágyítás: lekerekítés
→ játékosabb: buborékosított piktogram


betűkészlet: tükrözze ez is…
Dessau: magyar tervező munkája…

Csillaghegy: saját kút, belső hazsnálatra palackozzák… a jelbe cska be kell írni, hogy aqua….:)


itt olyan madge kell, ami három különböző mondanivalót is inkorporálhat…
corporate jel, benne azonosító jel, vállalat, ælmárka neve, helynév… mindezt magában foglalja…



DEF cinetrip: Rudas Fürdő bulimárkája: medencésbuli for the masses! jönnek a dj-k, miegymások…



ID tag ebben még nincs benne: a jeleknek van már gyakrna pozícionálási statementjük is van…
pl.: HP invent