További jegyzetek itt!

Vállalati stratégiai kommunikáció — Az mr márka születése

1. A rádió bajban

2. A célcsoport meghatározása…

3. Arculat - logó…

4. Az eredmény…


Erdélyi Zsolt előadása


1. A rádió bajban

2. A célcsoport meghatározása…

3. Arculat - logó…

4. Az eredmény…


Erdélyi Zsolt előadása



köv. fele: Erdélyi Zsolt

A rádió bajban

rádió:
 - kommunikáció piaca… a júzer szabadon kapcsolgathat… ⇒ bár a MR közszolgálati média, versenytársai is vannak
 - „szabad idő eltöltésének piaca” → szórakoztatás a megkerülhetetlen áru

 reggel munka előtt:
 nem minden szabadidős „áru” vetélytárs (eggel munka előtt nem megyek állatkertbe), de a mailjeimet csak megnézem…

 osztán: zenehallgatás, internet…
 mozi, stb…

2003 — 2006:

Farkasházy Tivadar 1610-ben is rádiózott, és kb. ugyanazon a színvonalon maradt azt mondta, csináljunk jó rádiót, és majd hallgatnak…
Nopersze a kérdés az, hogy jobb rádiót csináljunk, mint amilyen rádiót/tv-t/mozit, stb-t kínálnak mások…
Vagyis szegény Tivadar a feladat jó rádió helyett jó márka készítése…

⇒ a jobb rádiót az emberek fejében kell keresni… már csak az a kérdés, hogy melyik emberek fejében…
az emberek fejében baj volt: a Petőfi Rádió hallgatottsága abban a korcsoportban, ami nem lesz nemsokára a tmeetőben, 1% alatti (benne van a hibahatárban…)
„a temetőben nagypon jó márkánk lesz — ott sem igazán jó egyébként… de egyébként nem…”

ahol tarótsan verte a többi rádiót, az a hírek… ami meg nem túl szabadidős…

küzönség igényei, attitádje…
szok-s, életmód…
médiafogyasztási indítékok…
megváltozott mediális környezet

⇒ csökkenő, öregedő hallgatóság…
⇒ az MR nem látja el feladatát: nem jut el a közszolgálati tartalma aköz jelentős részéhez…

⇒ a MR stratégiai célja a hallgatottság növelése

ez azért van, merT:
- nem tiszta az adó profilja
- bonyolult műsorstruktúra
- nincs alapvető szakmai szabályok betartva
nem reflektálak a műsorok a jelen idejű történésekre
változás nélkül teljes marginalizáció vár…

⇒ ez elkerülhetetlen, vagy tehetünk ellene?

A célcsoport meghatározása…

szociodemográfiai szegmentáció: milyen szociológiai környezetben lakik, kor tekintetében milyen szegmenseket érint az adott adó?
ESOMAR: társadalmi státusz: A→E: A a legjobb módú, E a legszegényebb… E D C1 C2 B1 B2 A1 A2…
lakás, stb…
⇒ célcsoport behatárolása… → a közölni kívánt márka meghatározása…. pl.: Bartók: „ilyen értelmiségi minőség nincs még egy…”

USP: Unique Selling proposition:

⇒ cél:
Kossuth: 50 alatti hallgatók megduplázása
Petőfi: hallgatóság felcserélése: legyenek fiatalok
Bartók: hallgatóság egduplázása: „ez a legegyszerűbb. két embert ha megduplázok, az még mindig csak négy…!”
 „classique femme” — nem az a kérdés, hogy adjon-e Jamiroquai-t vagy ne… hanem hogy mennyi legyen a zene-szöveg arány (80-20 lett)…
 nem Beethoven egy szofisztikáltabb concertoja, hanem Beethoven IX. szimfóniája…
 zene: 3 tech. attrib:
  BPM: beat per minute: a hangzás sebessége
  hangzás tönusa: kemény/puha
  hangzás ereje: mi a magas és mély hangok aránya?
  ⇒ a zene hangulata változik
  ⇒ ezzel lehet az mp3-lejátszóknál jobbnak lenni

  „én ehhez nem értek, én ezt csak elmondani tudom”

Arculat - logó…

…milyen logo fogja összefogni a széttartó célcsoportokat?
- személyes-vállalati
- érzelmi-racionális
spektrumokon elhelyezs… ⇒ picit a cégszerű-racionális mentén…


⇒ logók…
Kossuth: idézójel, mint az egyenes beszéd jele…

léte kell hozni önmagát a fogyasztó fejében… alapelem a zaj…
a szív nagyon személyes…
a kék felhő nagyon lágy: itt se vagyok, annyira nem vagyok

„nincs még egy ország, ahol halott XIX. századi férfiakról neveznek el rádiókat…”

Petőfi: ha úgyis ki akarjuk rúgni arégi hallgatókat, mi lenne, ha átneveznánk… és nem XIX. századi halott férfit keresnénk, hanem XX. század végi halott nőt? Élőt mégse lehet, az annyira gáz…
 ⇒ Vigh Mónika… az MR nem értékelte…


 ⇒ Dixi: „legnagyobb meglepődésemre vettem észre, hogy fitt és fiatalos… …és csak tavaly halt meg…”

Az eredmény…

 Végül meglett a megfelelő logó a megfelelő konnotált tartalommal…

kisbetűs mr: ㄣem a Mister miatt… nem véletlen a színhasználat… nem véletlenül jelent meg két további szín ami egyes adókon megjeleniik… mert a MR nem csak a jelenről szól, fel kell készíteni a digitalizációra, amikor már nem csak 2-3 adója lehet, hanem korlátlan…

az MR szíváben mindenki ott vna… → és nem fordítva

Kossuth:
márka személyiség… megihlető, tájékoztató
márka értékei:
márka pozícionálás: széles látókör
márka esszencia: megbízható társ

Petőfi:
személyiség: megihlető, tájékoztató…
alap márka értékek: befogadó, föggetlen tisztességes, újító
pozícionálás: egyedi válogatás
esszencia: életöröm

pozícionálás: tudom, hogy ha egy zene tetszik, valszeg később is jön egy olyan…
a rádióban a legkönnyebb dönteni, hogy fogyasztom-e: el lehet kapcsolni…
 ⇒ remélni lehet, hogy a hallgató akkor is ott marad, ha épp valami oylant hall, ami nem tetszik neki…


Petőfi valóban meghétszerezte a hallgatóinak számát… és ki is tessékelte az időseket
Bartók megduplázta…
Kossuth még nincs ott, ahol lennie kellene, de ott is növekedett az 50 alatti hallgatók aránya 30-40%-kkal…

Erdélyi Zsolt előadása

jelenleg Coca Cola regionális stratégiai igazgatója

márka meg a brandekről…
márka: indefinit:

Márkáról sose tudod, mit fog cisnálni, de mindig tudod, mit nem…
márka → kommunikáció:

265 pápa…. 41 ellenpápa… 1 Mohamed. 1 Buddha. 1 Amerikai elnök…
érdekesebb kérdés, hogy a Coca Cola feltalálta-e a Mikulást, különben feltalálta és le is védte…

márka → morális keretrendszer, amiben a márka viselkedik…

sose lennék vidéki, mert amikor a Petőfi rádióban bemindják, hogy az andrássy utat felbontották, és bedugult a város, tuti felrobbannék mérgemben…

„megpróbálok háttal állni Braun tanár úrnak, hogy ne lássam a rosszalló tekintetét…”

… pokolra jutunk… de majd áttérünk mohamedán hitre, mert ott nincs pokol…

500 éve tudjuk, hogy a Föld nem lapos, és Afrikában mégse esnek le róla…
160 éve evolúció…

elmúlt 100 év: márkák: 1886 óta ugyanolyan a Coca Cola…

márkák ⇒ ki kicsoda…
elmúlt 25 évben Red Bull + Google született, a többieket garázsvállalkozás korukban felvásárolták…

„Magyarországon nincsenek márkák… itt egy marha van… a minséget azt határozza meg, melyik részéből vágták ki… És amelyik húst esszük, a Holsteint, azt a tejéért tartják. Marhahs csak azért van rajta, hogy ne folyjon szét a tej…”


real real vs brand real

amint egy márka viszonát fejezi ki valamihez képest, mint a bálnák kiírtása, az abortusz… elveszti fogyasztóinak a fejét…„a bálnákkal túloztam, azok nem fontosak…”

a jól menő vállalkozó apuka az anyukával és a három lánygyerekkel egy 30 misiből talán kijövő 60 m²-es konyhában zacskós levest főz…

a piackutatások azt mutatták, hogy az emberek szerint a zsíroldás a habtól van. ezért bele is tették a habzóport, jól…

ma, amikor a márkák azt mondják, hogy a fogyasztókért vannak, olyan nagy hazugság, hogy népi demokrációban miniszterelnök lehet vele…

málna-indiáncseresznye…. van olyan? a cigánymeggy ismerős…
pdtdi…

Pick: békebeli párizsit dob piacra… ami mint tudjuk azért van széjjeltrancsírozva, mert tyúk kacsint benne…
 a békebeli párizsiról legalább tudjuk, hogy tényleg sz…r. Tudjuk, hogy van benne találtgyerek, gumicsizma…

 borjúbákeveli… pulykabékebeli…
 a pulykasonka az disznóláb. Mert a pulykának nincs sonkája…


„Cserkészkolbászt igazi cserkészból” — amiben 66% hús van, az már premium quality!!!

„engem tényleg kacsává változtatott az amerikai kultóra, de már elmúlt…”

„a rágógumi gyerevelem-denedugjunk popzene után jön a halálhalál-nedugjunk-إalálhalál-nedugjunk-legyünköngyilkosok-decsakanyumegnetudja zene”
 — ha valami nincs rendben, magasabb szinten へelyre áll, lásd Kommunista Kiáltvány…
 „'48 február 23-án kiadták… nem sokkal később Petőfinek két konyak után leolvadt az agya, és versdélutánt tartott a Múzeum kertjében délelőtt… szertem a csípőset, de verset délelőtt azért ne”

tömeg helyett szubkult… mert identifikáció…

franc akarja riszájklingolni a műanyagot. cosmagoljanak fadobozba. le…om.

„mindne legyen analóg”-mozgalom…

„a márka mutasson ma olyat, amit még más nem…”