További jegyzetek itt!

A televízió

1. TV kezdetei

2. Szabályozás

3. Csatorna-tipológia

4. Miért hirdessünk TV-ben…

4.1. Nemzetközi tendenciák

5. Státusz

6. Nézettségi trendek

6.1. Nézettségi mutatószámok

7. Országos televíziók versenye…

8. közönségarány célcsoport szerint…

9. Erősödő kábel-jelenlét

10. Válasz a piaci kihívásokra


R-time

1. Jövő


1. TV kezdetei

2. Szabályozás

3. Csatorna-tipológia

4. Miért hirdessünk TV-ben…

4.1. Nemzetközi tendenciák

5. Státusz

6. Nézettségi trendek

6.1. Nézettségi mutatószámok

7. Országos televíziók versenye…

8. közönségarány célcsoport szerint…

9. Erősödő kábel-jelenlét

10. Válasz a piaci kihívásokra


R-time

1. Jövő


by: Pásztor Judit
(RTL Klub)


//rossz hír: az MTV tottálisan bezárja kapuit… nem mehetünk oda… ⇒ mehetnénl RTL-klubba, de lemegy a nap, míg odaérünk…
// → TV2: RÓna utca lesz inkább…

bevezetés, miért hirdessünk ott…
nlzettslgi trendek
válasz piaci kihívásokra…


TV kezdetei

1931… első kísérleti adás USA
1936 UK rendszeres…

1ö57 MTV 1
1972 MTV2
1992 DunaTV
19997 RTL Klub, tv2
2008 ≈ 80 magyar…

Szabályozás

1996 évi I: elavult…
→ nem elég megengedő…
nomeg van már digitalizáció is…
1997-es reklámtörvény, 2008 évi XLVIII tv változtatta meg picit….

elügyelet:
ORTT
Fogyasztóvédelmi Felügyelet
GVH
ORTT jogköre nem teljesen világos…


önszabályozás
ÖRT — önszabályozó reklámtestület: : „sérti ez a reklám a normákat?”
MAKSZ: magyar kommunikációs …

Csatorna-tipológia


lefedettség: országos vagy regionális
országos a háztartások 50%…

sugárzás: földfelszín vagy műhold…
felszínit szobaantennával lehet fogni, ha nem árnyékolja le egy hegy…

tematika: általános vagy tematikus

finanszírozás: kereskedelmi vagy többszolgálati…

lassn jön: analóg vagy digitális
nem tudja senki, mi lesz belőle…

Miért hirdessünk TV-ben…



- gyors célcsoport-elérés
ismertség-építés
magas gyakoriság elérése
audio-vizuális hatás
jól időzíthető megjelenés
magas presztízs-érétk a figyasztók számára
tematikus csoportok által speciális célcsoportok elérése
általános célcsoportok esetén alacsony elérési költség…

tv-ben lehet egy hét múlva lévő rendezvényt promózni…
az emberek elhiszik, hogy ami a tvbenn van, az hiteles…


kedvencünk a fishing and hunting csatorna… a Magyar Horgászegyesületbe 1millióan vannak… nomármost az ottani hirdetésnek nemigen lesz meddőszórása…
nomeg a TV olcsó a többihez képest…




Nemzetközi tendenciák

nem, a tv nem haldoklik…. voltka rémhírek, hogy a net kiszorítja, voltak trende is, de megálltak…


Magyarországon meg végképp elég népszerű a TV-zés:
226 perc vs 279 perc/nap tvnézéssel töltve…

az emberek 71%-a napi legalább egy percre bekapcsolja a tévét…

Státusz

„igen, de a magas státuszúak nem nznek Győzikét…”

a legtöbbet tévéző az a C… de egybként kb. ugyanaz…
a maleABC persze másképp tv-zik, mint a 18-49husewife…



Nézettségi trendek


AGB Nielsen…
országosan reprezentatív…
minden évben alapozó felmérés: nem, kor, stb szerint milyen az ország összetétele
aztán ebből állítanak fel ez alapján egy reprezentatív panelt…

a kütyüvel megérik, ki néz mit…
küön rögzítik a rkelámspotok nézettségét is…
jelenleg ez az egy van… állítólag talán még ez a legkorreklてebb…

Nézettségi mutatószámok

Nézettség: AMR: average minute rating: egy esemény közönségének egy percre jutó átlagos száma (AMR), vagy százaléka (AMR%)) a célcsoporton belül…
az összes lakos hány százaléka nézett Barátokköztöt?

Share: SHR: az esemény ideэe alatt az összes távánázássel töltött időnek mekkora részét fordítttták a nézők az adott esemény nézésére…


„volt a celebvagyok, ments ki innen, amiről lehet jót meg rossszat is mondani, de a nézettség szárnyal tőle…”

→ a legnézettebbek a Baártok közt, a reality-kalandjáték, a vetélkedők…


azért 18-49 éveseket nézünk, mert ők a kereskedelmileg fontos célcsoport… → pket kell megcélozni, hogy nesze vegyétek…
persze pl. a coke zero nem őket célozza…


Országos televíziók versenye…

megnyert esték:
M1: 2%
TV2: 9%
RTL-Klub: 89%

azért nyert 5 estét az MTV, mert volt egy fociEB normális idősávban…
jan7-okt7 A18-49 audience share…



az olimpia nehezen lehetett megnyerhető ざ MTÍV számára… de nagy volt az időőeltolódás, és a főműsoridejű összefoglalók nem érdekeltek már senkit, mert azt az ember meŋnézte a netről…

a magyar férfi vízㄩlabdameccset viszont jó sokan nézték… de csak egy este nem főműsoridőben…


közönségarány célcsoport szerint…

a z összes célcsoportban RTL Klub vezet…
⇒ gyorsan kell nagy tömegekhez cikket eljuttatni, erre tökjó ez a csatorna…

Erősödő kábel-jelenlét





ma a háztartások 78%-ában nem csak a három földi sugárzású csatorna van…
most van vagy 78 csatorna, de erre nincs igazán szükség… most felfutás van, de ajd koszolidálódik…


amiatt elkezdenek a nézők átvándorolni a kkábelcsatornára…
mostanra 41% kábelt néz…

a video かategória kb. 5%… ez a netről letöltöttől kezdve az 1000 ſt-os videókazettáig minden…


daytime és late night: már a kábelek vezetnek…
a prime time-ot azért még viszi a mónikasó…

nem csoda ez, mivel napközben az országos csatornákon elég pocsék filek vannak…

late night: „értelmiségi műsoridő”: az kerül ide, ami nem generál nzettséget a kereskedelmin…. emiat tnyilván hátrányban van a kábellel szemben…



a legnépszerűbb kábel a viasat…

Male18-49: Discovery a legnépszerűbb… nomeg natgeó, és sportcsatornák

femali 18-49: itt a spektrum vezet…ismeretterjesztők közt… meg AXN, Hallmark…előtte… és a StoryTV a bulvárjával…




15-24: VIVA > MT V > Cool > Animax
Cool nagyon fiatalosnak indult, de visszavett belőle
Animax a felnőttmanga…
4-14: Minimax…

Válasz a piaci kihívásokra


látjuk, hogy akábelek előretörnek… országos térvéktől védekezni kell-…no meg ottvan az internet is…
⇒ RTL Klub stratégia: stabl műsorsrtuktőra… és erős brandek

hétfő: saját gyártás, pl. Győzike…
kedd este film…
csütüörtökön fábry vagy Gálvölgyi…
pénteken CSI…
4-5 éve szinte minden este filmek voltak… viszont mivel a netről gyorsan lecsorog a film, ezért a tv-ken inkább a sorozatoké a főszerep…

a TV2 elszúrta amikor minden nap más sorozatot adott…

R-time

reklámidőt ad el…
kortárs médiamegoldások egy kézvől…

szóló spotok: kreatívan…

órareklám:
18:30-as híradó előtti szóló spot

osztott képernyő: a soぴortközvetítés mellett megy egy reklámspot külöm anéakban

movie sport: 60 másodpercnél hosszabbb, akár 5perces
Audi A4… Happїness Factory The Movie…

ちartalomfejlesztés
egyedi másorok fejlesztése és gyártása… legszorosabb kapcsolódás a hirdető és a műsor közt…
pl. raiffeisen Tömör Progesszorát
megfinanszírozzák a teljes műsort legyártással…
aztán めegmutatják, hogy ők támogatták


nyeremény­felajánlás:
profuct őlacement egyetlen törvényes módja

co-branded szponzoráció:
két hasonló márkaértékű dolog…. Fiat meg Bertolli…
találjanak egy műsort, amihez kapcsolódmának… és csináljanak hozzá közös spotot…

a híradó az egyetlen fix… ⇒ amikor a visszaszámláló óra közben reklám megy, az eredményes…

az osztott képernyőt sem hagyja ott az ember…
osztottképernyőnél külön ember figyeli, mikor nincs F1-ben előzés, baleset, boxutca, és akkor nem zavar, ha megy az osztott képernyő, szigorúan kevés narrációval…
támogatói spot csak ha kreatívan kapcsolódik… pl. a Kozel támogatja a Cobra11-et, és a spotban utalnak a támogatott műsorra…
Tömmör Professzor: ezt is külön a Raiffeisen Bank érésére jött létre…… edukáló másorsorozat, mindegyik válszt ad valamire, és ehhez kapcsolódik a Raiffeisen. miután legyártatta…



Jövő

portfolióbővítés
több csatorna…

kreativ.hu
mediainfo.hu
fn.hu/media
aگb.hu
r-time.hu
Kreatív dzsklsp
Marketing& MÉdia szaklap…

Incze Kinga—Pénzes Anna: A reklám helye 2.0
Kolosi Péter: A kereskedelmi televíziózás Magyarországon