További jegyzetek itt!

Rádió — Sláger

1. Országos kereskedelmi rádiók

2. Rádiós kutatások

3. Sláger Rádió ▣


1. Országos kereskedelmi rádiók

2. Rádiós kutatások

3. Sláger Rádió ▣


összesen 170 rádió…

orszuágos csatornák
 közszolgálati
 - kereskedelmi: Sláger, Daubius

Hálózatos
 pl francia modellt átveszi a hláláózatból…
 Juvetus amerikai modellt követ: bizonyos idősávban átveszi a műsort… roszs lehet, ha a ehlyi top40 közepbe bele kell b… rakni egy oldies blokkot
 Rádió1? francia modell… mindent átvesz…


helyi csatornák 
 Budapest,
 Vidék

regionális
 budapestm
 vidék…


Országos kereskedelmi rádiók

Danubius
 11 adótorony… 67% technikai lefedettség
 Sláger 
  16 adótorony… 81% technikai lefedetség…


Radio Danubius — 1986
 nem lehet hallgatni, mert kapitalista szörnyűség (nem, magyar, csa németül beszélnek…)

CCalypso 873 …. 1989

EstFM 98.6 — 2000
 ez túlságosan örömrádiózás volt… mindent lelkesedésből csináltak, működőképes rádiós modell nélkül…
 lett belőlük Rádió Café…
 Petőfi Rádió — 2007: átalakulás…


a netót reklámköültés
 a rádiónál csökkent… majd azt mondják, megfordult
 a Sláger 15%ot nőtt… de ez nem változtat azon, hogy apiacon egymást hergelik…
 → a legnagyobb versenytárs a tv meg az internet… nem a Danubius…



integrált megoldás kell:
 ügyfélre szabva… őszi moosly turné (szponzor: Tibicsoki) — a csokievés örömöt okoz volt az insight…
 ezt összekötötték a Bumerénggal
 a Tibi csoki márkaértékeit kapcoslták össze…
 voltak persze szpotok… viszont ott ahova kiteleült, a Tibi csoki stand up comedyket rendezett…
 ezeket felgykták a netre, osztán lehetett szavazni…

 „mit érzönk a recessióból?” — csak úgy lehet fennmaradni, ha vannak ilyen integrált kreatív cuccosok…



Rádiók egy ┴ullámhisszom:
 → egységes kommunikáció: élünk, virulunk, együtt, közösen is… → negatív percepciók megváltoztatása…



Rádiós kutatások

naplós flemérés: repr…
 egy naagy lepedőn negyedórás bontásonként be kell írni szépen esténként…

telefonos… rácsörögnek, és megkérdik, milyen árdiót hallgattak tegnap…
 kevesebb adat meg elemzési leehetőség… viszont a helyi városokban mér…

  

„tegnap engem ennyien hallgattak”
→ reach, ROI=cost per thousand…
…viszont:
 minőségi szemlélet: ROI = Cost per Woot?
  hányan emlékeunek, eljutott-e a tudatáigg, kialakult- e valami változás a márkával kapcsolatban?
  fgyasztócentrikus megkötelítés…


márkaérték-indexek…
 minőség, egyediség, relevancia… helyettesíthetőség…
 
 spontán reklámészlelés… 6-7%…


hatékonység alaodumenziói
 hatás/impact:
  recall: reklámvisszaidézés… : hatás/impact
 hatékonyság:
  márkaérték
  ajánlás, ösztönzés
  sales, vásárlási szándék…

  a hatékonysága igen magas a rádiónak…

Sláger Rádió ▣

- ismert számok…
 pl george michael → tuti sláger…
 image: ha jó, akkor jól beazonosítható egy hallgatásra, hogy miaz…


97-ben jött…
a Star oldies-t játszott, zokon is vette, hogy a Sláger bejött…
itt a Top40 csak a 4. helyen volt… ami minden más helyen a legkedveltebb…

ithton 27% azz oldies-t szerette… → jól bevált régi arcok/zenék…

2000: a 60-70es évek zenéjének a határait elérték
 → brand és image-építés…

gyengeség:
 nem elég dinamikus, túl álmosító, öreges image…:
 
erősség: megyarorszáh két legismertebb- legnépszerűbb rádiósa…
 klasszikus előadók daau…
 felnőtteknek sóló magasabb színvonaló, komolyabb program…



dont sel the stake, sell the sizzle → ne a kemencét add el, hanem a sistergést

Sláger Anfyal.
Ѕláger Rádió megaoarty….
Top 1000
→ promóciók… CSR… naja, ez gyakran taktikai eszköz…


Sláger Hitelkártya → lojalitásépítő…
 sok kedvezmény van mögötte… zene ócsóért…