Rádió — Sláger
1. Országos kereskedelmi rádiók
2. Rádiós kutatások
3. Sláger Rádió ▣
1. Országos kereskedelmi rádiók
2. Rádiós kutatások
3. Sláger Rádió ▣
összesen 170 rádió…
orszuágos csatornák
közszolgálati
- kereskedelmi: Sláger, Daubius
Hálózatos
pl francia modellt átveszi a hláláózatból…
Juvetus amerikai modellt követ: bizonyos idősávban átveszi a műsort… roszs lehet, ha a ehlyi top40 közepbe bele kell
b… rakni egy oldies blokkot
Rádió1? francia modell… mindent átvesz…
helyi csatornák
Budapest,
Vidék
regionális
budapestm
vidék…
Országos kereskedelmi rádiók
Danubius
11 adótorony… 67% technikai lefedettség
Sláger
16 adótorony… 81% technikai lefedetség…
Radio Danubius — 1986
nem lehet hallgatni, mert kapitalista szörnyűség (nem, magyar, csa németül beszélnek…)
CCalypso 873 …. 1989
EstFM 98.6 — 2000
ez túlságosan örömrádiózás volt… mindent lelkesedésből csináltak, működőképes rádiós modell nélkül…
lett belőlük Rádió Café…
Petőfi Rádió — 2007: átalakulás…
a netót reklámköültés
a rádiónál csökkent… majd azt mondják, megfordult
a Sláger 15%ot nőtt… de ez nem változtat azon, hogy apiacon egymást hergelik…
→ a legnagyobb versenytárs a tv meg az internet… nem a Danubius…
integrált megoldás kell:
ügyfélre szabva… őszi moosly turné (szponzor: Tibicsoki) — a csokievés örömöt okoz volt az insight…
ezt összekötötték a Bumerénggal
a Tibi csoki márkaértékeit kapcoslták össze…
voltak persze szpotok… viszont ott ahova kiteleült, a Tibi csoki stand up comedyket rendezett…
ezeket felgykták a netre, osztán lehetett szavazni…
„mit érzönk a recessióból?” — csak úgy lehet fennmaradni, ha vannak ilyen integrált kreatív cuccosok…
Rádiók egy ┴ullámhisszom:
→ egységes kommunikáció: élünk, virulunk, együtt, közösen is… → negatív percepciók megváltoztatása…
Rádiós kutatások
naplós flemérés: repr…
egy naagy lepedőn negyedórás bontásonként be kell írni szépen esténként…
telefonos… rácsörögnek, és megkérdik, milyen árdiót hallgattak tegnap…
kevesebb adat meg elemzési leehetőség… viszont a helyi városokban mér…
„tegnap engem ennyien hallgattak”
→ reach, ROI=cost per thousand…
…viszont:
minőségi szemlélet: ROI = Cost per Woot?
hányan emlékeunek, eljutott-e a tudatáigg, kialakult- e valami változás a márkával kapcsolatban?
fgyasztócentrikus megkötelítés…
márkaérték-indexek…
minőség, egyediség, relevancia… helyettesíthetőség…
spontán reklámészlelés… 6-7%…
hatékonység alaodumenziói
hatás/impact:
recall: reklámvisszaidézés… : hatás/impact
hatékonyság:
márkaérték
ajánlás, ösztönzés
sales, vásárlási szándék…
a hatékonysága igen magas a rádiónak…
Sláger Rádió ▣
- ismert számok…
pl george michael → tuti sláger…
image: ha jó, akkor jól beazonosítható egy hallgatásra, hogy miaz…
97-ben jött…
a Star oldies-t játszott, zokon is vette, hogy a Sláger bejött…
itt a Top40 csak a 4. helyen volt… ami minden más helyen a legkedveltebb…
ithton 27% azz oldies-t szerette… → jól bevált régi arcok/zenék…
2000: a 60-70es évek zenéjének a határait elérték
→ brand és image-építés…
gyengeség:
nem elég dinamikus, túl álmosító, öreges image…:
erősség: megyarorszáh két legismertebb- legnépszerűbb rádiósa…
klasszikus előadók daau…
felnőtteknek sóló magasabb színvonaló, komolyabb program…
dont sel the stake, sell the sizzle → ne a kemencét add el, hanem a sistergést
Sláger Anfyal.
Ѕláger Rádió megaoarty….
Top 1000
→ promóciók… CSR… naja, ez gyakran taktikai eszköz…
Sláger Hitelkártya → lojalitásépítő…
sok kedvezmény van mögötte… zene ócsóért…