Business marketing sz.
1. Szervezeti piacok szerkezeti sajátosságai
1.1. Technológia szerepe
1.2. Származtatott kereslet
1. Szervezeti piacok szerkezeti sajátosságai
1.1. Technológia szerepe
1.2. Származtatott kereslet
2 hét → csoportok
Szervezeti piacok szerkezeti sajátosságai
- a technológia szerepe
- szármztatott kereslet
- gyorsulási hatás
- együttes kereslet
- piaci koncentráció
Technológia szerepe
… van ahol mérnök az eladó… és nem csak a McDonaldsban.
B2B esetén igen jelentős kérdés.
- technológia
- savoir faire, eszközökön és módszereken keresztül — műszaki értelemben mindazon módszerek és elvárások összefoglaló elnevezése, amelyek révén a nyersanyagokból illetve az alapanyagokból késztermék lesz
„avagy: hogy lesz az acéltömbből Suziki?”
⇒ adott késztermék előállítása feltételez egy technológiai sort, amivel azt előállítják…
bizonyos folyamattechnológiákat (pl. vegyiőparban) nem lehet felosztani, másokat (pl. szerelés) igen
⇒ mit csináljak én, és mit sourcingoljak out?
Származtatott kereslet
→ Alfred Marshall
„egy tranzakció mögött, amelyet a fogyasztó felé teljesítünk, egy rahedli szervezetközi tranzakciót rejt…”
motorgyártóként a buszgyártót kell ismerni, de a keresletet a buszgyártó helyzete határozza meg…
… lehet, hogy a buszgyártó elégedett, de a vevő mondjuk inkább Volvo motort kér → a vevőn kívül a vevp piacát is nézni kelll…. meg a vevő vevőinek az ízlését is--