Marketingtervezés
Tartalom:
1. Mottók
2. A marketingfunkció beágyazottsága
3. A marketing meghatározásának történetéből
4. Marketingterevezés értékesítésorientált megközelítése
5. Rúzsa Magdi meg az Eurovízió... marketingszemmel
6. Értékesítés-tervezés 7 periódusra
7. Verseny és válllalati kultúra
by: Berács József
„Utána sem jó elfobni a tankönyvet, mert Magyarországon a használt könyveknek nincs piaca”
„Ki az, aki tudja, mit fog júliusban csinálni? sokan... És három év múlva? senki... Már érdemes volt ide eljönni...”
↑
Mottók
„A marketingben soha nem azt kérdezzük, hogy mi mit akarunk, hanem azt, hogy mit akar a másik fél.”
/Peter Drucker (2000)/
Drucker: az ő koncepciója alapján tanultuk a vállgazdot...
a két legfontosabb funkció - marketing (mi más?) és innováció
„A marketing soha nem lesz befolyásos funkció, ha nem válik elszámoltathatóvá”
/Gary lilien (2006)/
„foglalkozhatunk mással is, mint a marketing, de benne van a kötelező tárgyak közt, hogy tudjuk, miről maradunk le...”
↑
A marketingfunkció beágyazottsága
Kereskedelem(1):
Személyzet, szállítűás, javak, kölcsönösség
A marketing értelemzései (2):
szűk, tág, kiterjesztett
MArketingmix (3):
termék, ár, érétkesítés, reklám
Gazdasági intázmények közötti kapcsolatok (4)
reciprocitás, piaci csere, újraelosztás
Marketingorientáció (5)
marketinghatékonyság, marketinghatásosság
(1) → (3)
(2) → (3)
(4) → (3)
(5) → (3)
↑
A marketing meghatározásának történetéből
- AMA (2004): érétkteremtés, haszonhajtás (Am. marketing szöv. hivatalos definíciója... (15-20 évente más def...))
- Kotler (1998): társadalmi és vezetési eljárás
- Meffert (2000): piacorientált vezetés
- Carman (1980): egyének, közösségiu és magánszervezetek meghatározzák az érintett ügyfeleik szüksáégletét és igényét ... hogy értéket kozzanak létre a folyamatban szereplők számára. (mindenkinél értelmezzük a marketinget)
- Homburg-Krohmer (2003): szemlélhetjük a válllaaton kívülről, s v.-on belülről
- Bauer-Berács (1992): szűkebb-tágabb-kiterjesztett
↑
Marketingterevezés értékesítésorientált megközelítése
Vállalati és marketingstratégia (1)
Árbevételtervezés: piaci analógia vagy stratégiai terv alapján (2)
portfiloó elemzés (3)
Marketing-mix és marketingköltség tervezés (4)
(1) → (2)
(3) → (2)
(4) → (2)
↑
Rúzsa Magdi meg az Eurovízió... marketingszemmel
- rossz angol cím - hosszú
- rossz angol szöveg
és mégis Németország (80millió) 4. helyre tette
skandik is érétkelték... stb...
A marketingstrat. fontossága
Vállalati stratégisa > Marketing-stratégia > többiek
↑
Értékesítés-tervezés 7 periódusra
Lassú felfutás: kb x1,2
dinamikus felfutás: kb. x1/2
őj versenytárs ⇒ lineáris módosított terv
↑
Verseny és válllalati kultúra
- versenyelemzés: versenytársak, oligopol piac, SWOT
- vállalati erőforrások: megfogható és megfoghatatlan eszközök, amelyek időszakosan le vannak kötve; márkanevek, műszaki tudás, munkaerő, kereskedelmi szerződés, gépek, eljárások, tőke, stb...
- vállalati kultúra: a szervezet tagjai által közösen vallott (követett) értékek, vélok, néueztek, ismeretek
- piacorientáció: a vevői és a versenytársi intelligancia (információ) szervezeti szintű létrehozása, szervezetekhez történőú eljuttatása és az erre irányuló szervezeti válaszképesség
strat. inflexiós pont: változik a növekedési ütem...
termék-életút BCG-mátrixban