- mennyire fog fogyni valami akciósan? vagy nincs elég, vagy túl sok van akciósan is... az egyik legkellemetlenebb dolog a raktárkészlet...
TESCO beszerző: a ruha elég kellemetlen: a cukornál meg lehet mondani, hogy az árcsökkenés mennyivel növeli a keresletet... van amit nagyon visznek, van amit szintén nagyon promotálnak, de rajtuk ragad...
áradatkezelés: (ár-adat;)): legyen ugyanaz a gépben, mint a polci ár...
bolt belső berendezése, atmoszférája, zene...
valószínűsíthető várárlói útvonalak (bevásárlókocsira szerelt RF chip: merre jár, hol időzik mennyit...)
bolton belüli marketingeszközök (POP: Point of Purchase eszközök)
- elsődleges kihelyezés: árukihelyezés polcon: polctükör: legyen jól látható...
- másodlagos: nem a polcoin, de jól láthatóan
_/BE
Forrópontok
Másodkihelyezések:
- gondolavég
- display (padló, bevásárlókocsi-reklám, különleges kihelyezések)
- főutcán kialakított raklapos sziget
polcokon szemmagasságban és picit alá...
címkével a vásárló felé
termékek legszélesebb oldalukkal a vásárló felé: a termék arca (face)
kasszazónában
↑
Pull vs Push stratégia
PUll: fogyasztó akciók: fogyasztókon keresztül...
push: a kereskedőt győzöm meg ⇒ találkozik a fogyasztó vele
pl.: Pickwick: milyne foygasztói nakciók, speciális ajánlatok, displayek, tvkampányok...
készüljön fel...
Kraft: ha megfelelően helyezi ki a temréket, akkor a Kraft titokzatos vásárlója megnézi és kéthetente egy millát sorsol ki... a kereskedőt győzi meg, hogy tegye ki jobban látható helyre...
↑
Termékkihelyezés (POP) hatása
- másodlagos kihelyezéssel azakciós termékek vásárlói jobb érfelidázők
Kísérlet
- 1. bolt: ugyanolyan ár, csak nem akciós/jelült: 50%-os árészlelés és fogyasztás
- 2. bolt: akciós, külön gúlákba, de ugyanannyiért: 100!%os árészlelés, és jobban is fogyott
↑
Kényelmi szempontok (folyt)
elérés kényelme
keresett termék megtalálásának lkényelme
Áruk megvásárlásának kényelme
tranzakciók kényelme
- kártya elfogadás, pénztárak száma
- önkiszolgáló kassza
- brit TESCO: 2+ ember egy kasszánál ⇒ új kasszát nyitunk... nálunk nem működött: senki nem várta volna ezt el...
vásárlás utáni kapcsolattartás kényelme
vevőszolgálat...
↑
Kereskedelmi márkák
20% fogyasztás(2/3 élelmister; 1/3 vegyiáru)
vállalati nével vagy fantázianévvel....
kb 3000féle termék
Teszkógazdaságos (először bevezette, meg is tartotta a színvonalát)
TESCO: minőségi termék, de alacsonyabb áron...
Tesco Finest: prémium termékek... de ócsó!!!
Tesco fitt: egészséges életmódhoz kapcs... (trambulin, bicikli...) (GB: már a fitten belül is 5féle...)