További jegyzetek itt!

Személyes márkázás; Quality of Corporate Leadership


1. személy, mint márka
2. Személy, mint márkaazonosító
3. Személy, mint márkaképviselő
4. Virtuális személy, mint…
4.1. Virtuális személy, minr márka
4.2. Virtuális személy, mint márkaazonosító
4.3. Virtuális szabály, みint márkanév

Quality of Corporate Leadership
1. Management és Leadership

しzituatív szabály, márkaarchitektúra (vízió, érintettek, érétkvilág, rítusok-szimbólumok, …), stb…

személyek, mint márkák világa…
személy, mint márkaazonosító, személy, mint márka a fejekben
személy, mint márka képviselője (ő ajánlja…)
virtuális személy, mint márkaképviselő (Emese)
virtuális személy, mint márka (James Bond)

személy, mint márka


a személy feloldódik a márkában:
akkor mondhatunk személyről bármit, amikor aszemélyről kizárólag márkakategóriaként beszélünk

poliitkus pl. lehet márka… Mao-Ce… Schwarzenegger…
Teréz anya… Gandhi… Dalai láma…

→ nincsenek rzéseik, kapcsolataik…
de van víziójuk
Spielbergnek pl. mint embernek van víziója, ez megjelenik a filmjeiben…
Madinnának mint márkábak van…

Spielbergnek filmenként más a víziója… Brian életében közlegény megmentésében pl. az, hogy sokan kiállnak egyért… E.T.-ben az, hogy jönnek az ufók, és milyen aranyosak…
node Madonnának, mint márkának víziója…?
missziója lehet a zenei trendek meghatározása…
Madonnának az, hogy mindig képes megújulni… „én vagyok az, aki mindig képes megújulni…”
→ képes divatot diktálni…
úgy imádják szerencsétlent, mint egy ikont. valami miatt a lapjának is ez a címe…

amúgy hozzáértők szerint énekelni nem énekel, a ǯemét nem ő írja… cserébe táncol valahogy. De a trendek meghatározásának szempontjából az érdektelen.


no és Beckhamnek mi a víziója?
hogy tud-e focizni, az persze nem lényeges…
a missziója az, hogy a foci az legyen tömegkultúra. szórakoztatás
s ez nem a gól-nemgól… inkább az élmény


lássuk Che Guevarát…
mi a vízió? a lázadás… „a lázadás jó/hasznos/előremutat”
misszió: élvezük a lázadást. Ha lehet, akkor szivarral. Kubaival.

Személy, mint márkaazonosító


van, ahol természetes a kapcsolat:

pl: amikor a márkát az alapítója azonosítja…
lásd Bill Gates
node ha Bill Gates-et holnap elüti a hajókötél, az a Microsoſt márkasérelme…
ha politikai pályára lép, akkor meg pláne.
→ így, hogy kilép, el kellene választani a Microsoſttól…


||: Dolce és Gabbana


egy személy azonosítja a márkát — márkaarc
George Clooney: a Martinit elszúrta, de most legalább van Nespresso…
ellenben ott annyira azonosult, hogy a Nespresso erre építette később a kommunikációt…

Személy, mint márkaképviselő


pl. kozmetikai márkák…:
Louis Vuitton
André Agassi + Steffi Graf…

a LV maga hülyeség. ez márka, mint márka, semmi értelme, csak az, hogy ő egy márka. Világos?

személy, mint márkaképviselő soit:
tökéletesen és hiánypótlóan meg kell mutassa a márka összes értékét…

lássuk mi a LV:
drága: → tökéletesség?
időtlen, állandó, hagyománya van…
„a Louis Vuitton örök” → milyen személy kell, hogy megjelenítse?
kiválónak kell lenni? persze. Tökéletesnek? nyilván…
nomeg: az életműve legyen lezárt.
az, hogy halhatatlan, az akkor derül ki, amikor már meghalt. de akkor már hamar amortizálódik, mint márkaképviselő ☺

valamilyen kontrollra szükség van. Ha a képviselő megőrül, és olyat tesz, amit nem kellene, az jó eséllyel sérti a márka értékét…
LV esetében azért jó a választás, mert csak olyanokat választanak, akiknél ez a lehetőség minimális.
Gorbacsov össze is házasodhat Putyinnal, ettől még ő marad az, aki lebontotta a vasfüggönyt…


Figo és Szentkirályi?
mi van, ha nem szeretjük a focit, de isszuk a vizet gazember módjára…
nem hisszük el, hogy ő ezt issza…

nem érdekel, hogy Steffi Graf LV táskával utazik-e. Figonál esznkbe jut, hogy iszik-e ilyet…
hitelesség lényeges.

kapcsolat nem a termék, meg a személy közt kell, legyen…
legyen a márkájukban, minél magasabb szinten…
ha az USP-ben van kapcoslat, az nem olyan erős, mint ha az esszenciában…


Branson → Virgin márka… mert a csávó repdes. ezért tökjó egy repülőtársaságot azonosítani vele…

Björn Borg azért vásárol olyant, mert a csávó USP-je az, hogy ő győztes… és azért vesz Louis Vuittont, merhát az egy győztes márka…

Figoval az a baj, hogy semmi köze a Szentkirályihoz…. sem esszencia, sem értékek,… de még az USP sem…
„Hozzunk valami külföldit, majd a hülye magyarok viszik, mint a cukrot”

Szentkirályi: vízversenyt nyert… de olyan az év minden napján vna egy, kb. 60 Franciaországban…
erre befizetünk 80 dolcsi nevezési díjat… ott az autoriások jól megkóstolják… és megmondják, hogy hehe, ez lett a jó….
→ megnyerte egy közepes verseny első díját…
aztán később egy nagyobbat is…

Figoval meg az „elsőként veszünk meg egy világsztárt” kommunikáció a lényeg…



jó példák még erre az ügyvédi irodák, tanácsadó irodák például…
mert ezek people's businessek — olyan terület, ahol a márka érétkeinek hordozáásban a személynek nagy jelentősége van…


Virtuális személy, mint…


Virtuális személy, minr márka


Kovács Pisti? ő talán inkább márkaképviselő…

James Bond…
Barbie baba…
Mickey Mouse… Hupikék törpikék… Superman

Virtuális személy, mint márkaazonosító


Duracell Nyuszi

Virtuális szabály, みint márkanév


Mr. Proper…


Quality of Corporate Leadership


by: Ákos Kassai
→ leadership, management
eaderhip, mint határterületség…
személyhez kötődő márkázás…

„itt az emberek nem vezetővé válnak, hanem vezetők lesznek…”

leadership vs management…
leadership kompetenciák
vállalati leadership minősége
erkölcsi vezető…

Management és Leadership


— 18. sz. második felétől… első nagyobb vállalkozások, sorozatgyártás…
→ hogy szervezzünk hatékonyan?

→ koordinációs, szervezési, tervezési képességek…

aztán: HR: eadership: már az ember is inputja a folyamatnak… őket másképp kell szervezni…

Kotter: Managing & Leadinگ
manager komplegitással foglalkozik, bonyolult rendszereket üzemeltet…
leader a változásokkal foglalkozik: hogy kell megváltoznia a szervezetnek a cl elérése érdekében… emellett maradt emberorientáltabb…

→ manager : legyen hatékony
vezető: kifele nyitott… kapcsolat a környezettel…


elmentem MOLhoz… mit kéne csinűálni? mittomén, beszély Mosonival,Hernádival…


Mosoni: rövidebb táv: „2007-ben csináltunk stratégiánk… 2010ig megvan… abban segíts, hogy ezek tejesüljenek”


Hernádi: 2010ig megvan a strat… azzaél en foglalkozz, a Gyuri majd megvalósítja. Te törődj azzal, mit csinálunk 2010 után…



manager:
költségvetés… tervezés…
SAP… Value at Risk… IRR…
problémamegoldó…
Do the things right.

leader:
emberek kövessék…
Do the right things…


leading teams…
leading organizations…
transformation leadership…
…leading yourself…



Kompetenciák: milyen a jó vezető
→ lehet pontozgatni, de a moralitás is lényeges egy vezetőnél…
egyik dimenzió a hatékonyság… de ebben a dimenzióban Hitler is jó. Ha Frankfurtban adunk elő, akkor meg mondjuk Sztálin…
a másik a leadership iránya: milyen célokat tűzünk ki? No itt már nemigen remekelnek

Mill: következmények… utilitarizmus… minél több ember minél nagyobb boldogsága… ha ilyen szempontból hasznos volt, erkölcsös…
Arisztotelész: kerekter alapján kell élni az életet… akkor erkölcsös, ha a karakternek erényei vannak… virtue… ha jót akarok, jól csinálom, jó lesz… akkor mi lehet a nem erkölcsös…
pl. tegyük fel, hogy Tamás szerveinek átültetésével megmentünk 8 leendő Nobel-díjast… Jó ötlet⁈ Arisztotelész szerint naná…
Kant: kötelezettségek : kategorikus imperatívusz…
bizonyos társadalmi törvények cska az együttéléshez szükségesek, nem következnek semmilyen logikából… Tamás életének tiszteletbentartása például ilyen.
a saját érdek lényegtelen…

érték vs méltóság: aminek értéke van, felcserélhető (arany vs gyémánt)
aminek méltósága van, azt nem… pl. emberi élet… Kant szerint ez nem használható fel eszközként…

⇒ erkölcs…

right versus right: két követendő érték egymással összeütközik…



kommunikáció termékfejlesztés helyett… no ha ez kiderül, az ciki.
→ az összes kötelezettség után jöhetnek a részvnyesek is: így fair, potenciálisan maradandó profitjuk lesz…

Never doubt that a small group os thoughtful, committed people can change the world. Indeed, ㄩt is the only thing that ever has.
Margaret Mead