További jegyzetek itt!

Nem fizetett eszközök


1. Nem fizetett eszköz fajtái

„írni kell egy dógozatot a márkák világából — mert a kérdések így korlátoznak…”
— nem szabad plagizálni…
— tudományos dolgozatok kritériumrendszere — idézetek, hivatkozások, lábjegyzetek…
— senki se kíváncsi a véleményünkre… ☹
— a lehet-e típusú kérdések korlátozzák a fantáziát. Lehet, hogy nem, és lehet, hogy kötelező… so, stfu ;-)
— január utolsó előtti hete jegybeírás, ergó előtte két héttel…
jan 22 10⁰⁰ jegybeírás…
⇒ beadás január 8.
dec 13 csüt 10⁰⁰ → előtte két hétel be kéne adni…

kinyomtatva Marketing Intézet Titkárságára (MIT)

Vélemény a magyar politikai kommunikációról a szlovák-magyar események kapcsán
… mit kárhoztassunk, a pol. komunikációt? → politika kérdéskritikája
magyar kommunikáció talán nem a legmegfelelőbb: a baloldali kormány ne feltétlenül szimpatizáljon a nácizmust hirdető „szurkolókkal”
ehhez képest kedélyesen lefasisztázzuk egymást

ne ők legyenek kedvesebbek a mi nácijainkkal, inkább sajnáljuk, ígérjük, többet nem fordul elő…


Nem fizetett eszköz fajtái


— multiplikátorokon át…: újságírók…
közvetett kommunikáció, médiában való nem fizetett jelenlét
az én kontrollom csorbul…
→ a kontrollt kell a marketingkommunikáció során maximalizálni…

⇒ a csatornát esetleg kontrollálhatom…
mediatizált,
nem mediatizált
— közvetlen kommunikáció


a nem fizetett eszközhasználatnál a kontrollt a (márka)tartalmi szempontok érvényesítésén keresztül lehet maximalizálni…
különösen a multiplikátorokbnál van így…
⇒ szigorú, kevés üzenet… ha csak egy üzenetem van, akkor a multiplikátor sem tud az én egy darabomtól eltérő üzenetet megjeleníteni.


→ nem fizetett eszköz akkor, ha 1 üzenetem van…
a másik, hogy a hitelesség növekszik

→ hangerőt vagy hitelességet növelek… egyik növelésével csökken a másik
ha csökkentem a hangerőt → közvetett eszközök… ⇒
- nem sokféle üzenet…
- ha közlődik az üzenet, akkor hiteles, mert még az újságíró szerint is newsworthy


ha csak multiplikátort veszünk igénybe… azokat gyűjtjük össze:
⇒ konferencia, party, vásár, esemény


víruskommunikáció:
multiplikátor: egyvalaki ír sok embernek…
vírus: fertőz: mindig csak egy embernek adja tovább… az a jó vírus, ami minden továbbterjedéskor egy új multiplikátort csinál…
hangerő halkkul…
hitelesség nő……… a 3-4. továbbadás után a leghitelesebb…

Voice Of Mouth: VOM: elmondom minél több embernek…: itt a hangerő és a hitelesség is nő…

gerilla: nem szabályozott eszközt használunk → botránykommunikáció
Elektroworld DVD-lejátszót ad 1 Ft-ért… éjféltől lehet sorbanállni, 6-kor nyitás…
rendőröket odarendelték… kordon, stb…
nomeg a tv-ket… hadd mutassák őket…
⇒ végigsöpörtek a bolton…
mi volt az üzenet? „az Elektroworld olcsó”

bezzeg a MediaMarkt: „ich bin doch nicht blöd” — ide nem kell odaállni éjfélkor, ez anélkül is óccsó

vagy: elsőre nem látjuk, hogy reklám…

free media: olyat csinálok, ahol ingyen kapok médiafelületet…
pl. pol. kampányok: sajtótájékoztató… odaviszek mögém egy óriásplakátot…
pl.: SZDSZ: „Lop Stop” táblával odamentek minden sajtótájékoztatóra…

csinálok valamit, ami rákerül a HVG, Figyelő, Heti Válasz címlapjára… amit meg かiplakátolnak a városban…


flashmob: nem ilyen. mert az atótl hiteles, hogy az az üzenete, hogy nem akar semmit…
⇒ ha valaki ilyet használna, valszeg többet ártana…:
nem jutna tovább a szubkultból, szubkulton belül viszont ciki.