További jegyzetek itt!

Média piaci trendek


1. TV
2. IBM study — reklám jövőkép
3. Érintettek
4. Felkészülés a médiaforradalomra

by: Entz Domonkos

„hogy mikor végeztem, azt hagyjuk… egy ぢplomavédés még hátravan… de a munkahelyek számát jól gyarapítom…”

florradalom, lehetőség, irány…
technológiai demokratizáció

90-es évek: digitalizáció hatása filmekben… effektek, hasonlók…
osztán kitudja hova jutunk…
most átállás…
stagnálás…
„amikor én pici voltam, minden szemináriumon mindenki kezében ott volt a metro… most csak 5 van itt a teremben, cserébe van két laptop… biztos nyltva van az index valahol…” (nem, nem volt… ☺)

már az internetes médiamegjelenést is lehet 18-49-es célcsoportra tervezni… két év eltelésével 5 évvel nő a célcsoport…

„a hírek tekintetében még a TV vezet… az idpsebb tetemes korosztály (mármint számát tekintve) inkább hazamegy és bekapcsolja a híradót, mint hogy a munkahelyén nézze meg a zIndexet…”

tv, rádió digitalizálódik, internet aránya nő a médiafogyasztás tekintetében…
új elem a médiahasználatba a játék… (történelmi, matematikai játék a hülyeazértnemvagyok-ban… lesz ez még több is meg más is…)

TV


néhol csak 50% a piacnak…
fragmentált… a top tvadók részesedése 30% alatt…

tivo kiszedi a reklámokat…
reklám-elutasítás…

digitv… push → pull

What is japppening right before us is a revolution in the way people are accessing news. They don't want to rely on the morning paper for their up-to-date information… hey dpn't want to rely on a god-like figure ot tell them what is important…



google → irányítható tudás…

Internet mint social media
google és facebook együtt mindent tud rólunk…


もobil tartartalmak népszerűsége…
bluetooth, wifi, wimax…

ipod nano… 1m/17nap
podcasting

játékok:
wow, wii, 2nd life.

„fiam, Te nem Luke Skywalker vagy…”


blogging
hírszerkesztés
ciki, ha egy drága Kryptonite biciklilakatról mindenki tudja pillanatok alatt, hogy ki lehet nyitni egy BIC tollal…

hirdetés a youtube-on…


IBM study — reklám jövőkép


figyelem: a tv delinearizálódik
kreativitás: már nem lehet szarból várat…
mérhetőség — ROI: egyértelműen mérhető reklámhatás (pay per click…)

reklám készletgazdákodás
yeti sports: nagy látogatottság pillanatok alatt… hoppá, micsoda reklámfelület…!


értékesítési rendszer (zárt-nyílt) — tartalomfogyasztás (szolgáltató-fogyasztó)
most folyamatos fejlődés (nyílt - szolgáltató)
nyílt értékesítés…. bárki részt vehe

\ 1 → Innováció
fogyasztói
pl.: cska egyvalaki kap ajándékot idén a Mikulástól
üzleti modell
Tömör Professzor…
RTL Klub 1 perces blokkal új reklámfelületet kap… kérem, ez oktatóvideó! — és a végén meg lehet reklámozni magunkat. vagy az elején

infrastrukturális
reagálás, stb…

Érintettek


másorszolgáltató (költségek, figyelem, alternatívák )
terjesztők — új integrált platformok (de ugye bejelölhetem az ismerőseimet ott is?)
reklámügynökségek — elemző, tervező (wikipedia vs. fogyasztói reklám)
fogyasztók — készítők

Felkészülés a médiaforradalomra


DNA a központban…

DNA
digital networking asset
brand image kialakítása minden platformon át

személyes élmény, stb…


tech → magatartás
önkifejezés, közösség, személyre szabás


elfoagdás vagy elutasítás…
az újságban hirdetés presztízs… meg az újságból olvasás is…


„Hot Bliss Gssip!”

számítógépes online játékok mint reklámfelület…

nem az erős éli túl, hanem aki tud reagálni a változásokra…