folyt.: vállalati funkciók tárgyalása

Az innováció

További jegyzetek itt!
Tartalom:
1. Gondolatmenet
2. Innováció
3. Innováció természete
4. az Újdonság létrejötte
5. A fogyasztói igények teljessége kielégíthetetlen
6. Az üzelti világ minél több fogyasztói igáényt akar kielégíteni
7. Joseph Schumpeter
8. Innováció a vállalkozás számára
9. Innov a fogyaszó számára
10. Az Innováció típusai
11. A technika és az üzlet kapcsolata
12. Javaslatok az kormányzatok számára az innov. ösztönzésére
13. Innovációs lánc
14. Kutatás-fejlesztés
15. Sikeres vállalati innováció feltételei




Gondolatmenet






Innováció


fogyasztói igények új, magasabb szintű kielégítése

PL:Salgótarjánban minden évben rendeznek magasugró gálát, St. nem világáváros, de ott van egy negyon jó edző, aki ezt megszervezi, és ő találkozott egy nagyon fontos problémával: a magasugró léc belóg középen, de az új technikák igánybe veszik a teljes lécet... És ezen kívül törnek... Az edző meg kitalált egy lécet, ami nem hajlik és nehezen törik... Világmárkát csinált belőle. BKV is megkereste: jó lenne trolibuszáramszedőnek

megvalósításához képességek kellenek, tudni kell, mik az igények, s olyan tulajdonságai kellenek hogy legyenek, hogy a fogyasztó számára értéke legyen... minél inkább tartóssá tehető az előny, annál nagyobb az innováció eredménye.

innováció az, amit a fogyasztó annak értékel: pl.: Cash&Carry: csekélyebb szolgáltatás., de olcxsóbb



Innováció természete







az Újdonság létrejötte


stratégiailag is és folyamat szerint is két útja van:
1. folyamatos fejlesztés: cég elhatározza, hogy csinál egy új ajtót, és azt folyamatosan fejleszti, struktúrált koncepciója van... gyógyszeripar: kb. 100000 oldalas doksi, hogy engedélyezni lehessen...

2. ugrásszerű: többé-kevésbé váratlan fejlemény hatására, vkinek leesik a tantusz és kiderül, hogy használható.. pl.: Rolls Royce repülőgépmotor: eddig kerámiaformában öntötték ki az acélt... rájöttek utána, hogy ha abban öntik ki, akkor az hőállóbb az acélnál... tehát kicserélték a motor pár részét kerámiára...
vagy: pennicilin: hazamentek húsvéti szünetre, és addig a penész megölte a bacikat...

általában a kettő kombinációja..
Székelybácsi: "fogpiszkáló, ha el nem rontom!" - kiindulunk valamiből, aztán kisebb lesz a várt eredmény:D




A fogyasztói igények teljessége kielégíthetetlen


a fogyasztó mindig többet akar, mint ami van... mindig új igények keletkeznek a régiek hátán vagy azok elhagyásával..
de az erőforrások végesek, így mindenki minden igényét nem lehet kielégíteni

Vannak: